Hundvård

Ungefär var 14e dag,
måste min hund ha opyssling.
Då är det först en lång promenad,
klippa håret i ansiktet, på magen och under tassarna.
Sen väntar duschen, föning och kamning.
Sist är det kloklippning med håruppsättning.
Varje gång är en vånda.
Varje gång är en lycka,
när det är gjort.

Min hund funkar så att
när jag börjar blanda shampo,
då springor hon och gömmer sig.
Eller rättare sagt;
hon gör sig osynlig!
Igår glömde jag stänga dörren helt,
till badrummet
där shampoblandningen görs.
Attans, tänkte jag när jag var färdig,
nu får jag leta ihjäl mig!
Jag snodde runt och
höll på att ramla ihjäl mig på
MIN HUND!!!!!
Hon hade petat upp dörren och kommit in,
FAST jag blandade till i flaskorna.
Undrens tid är inte förbi!
Faktum är att jag tror att till och med hon,
tyckte att hon luktade snusk och hund.
Tänkte faktiskt att hon då också skulle gilla
frambensborstningen också,
men där gick gränsen för prinsessan.

Nu är hon jättfin och
luktar gudomligt.
Men snabbt har det gått 14 dagar till,
och våndan sätter in
för att hunden ska ha vård.

Tänk om jag skulle lyxa till det en gång var 14e dag,
med bad, massage, hårinpackning, manikyr.......
Hur skulle det se ut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0