Royalist

Är det någonting som jag inte är så är det royalist!
Jag tycker allvarligt att kungahuset ska läggas ner.
Det finns barnfattigdom i Sverige och
massor med människor som går på socialbidrag
och hemlösa.
Men vi har råd med en familj som har fullt bidrag för hela sin dyra verksamhet.
Logiskt?

Nog tycker jag att det är kul att Viktoria och Daniel har fått barn,
men jag gläds nog mer till dem i min närhet som får barn.
Det enda jag kände nu på löpsedeln var;
- När fick han kostymen på plats; när de for in eller
hängde den redan där?
Tror jag nog kommer att kräkas på all uppståndelse framöver.

Kan jag få gå i idé?

Känner att hornen växer ur min panna, redan.
På Facebook hade någon skrivit att:
- Jag slår vad att det blir Alice efter Viktorias mormor
inte Rix-Tittis hund.
Då kunde jag skriva:
- Jag tror Camilla efter kaffeflicka.

Undrar vad allt kommer att kosta framöver;
resor hem för moster
dopkalas med vip-gäster
presenter...........
Undrar om jag kan säga att min skatt behåller jag själv denna månad,
för jag har inte råd.

Tänk att jag kan välja att gå ur kyrkan,
så att de får mindre bidrag,
som ändå gör en insats för fattiga och socialt utslagna.
Men jag kan inte välja att gå ur Monarkin..............


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0