Röd räv / svart katt

Helt inne i smsvärlden i morse kl 06.30 och
på väg till Friskis för ett skivstångspass.
Ser att det fladdrar till i ögonvrån på vänster sida.
Tittar upp.
Tio meter framför mig springer en vacker röd räv,
över vägen
eller isen om du så vill.
När de kommer över på sidan,
stannar den upp och tittar på mig.
Jag tittar tillbaka.
Räven kommer emot mig.
Den tittar på staketet och
hoppar sen över och
fortsätter bort från mig över alla gårdar,
kollar alla skålar.
Jag står stilla med mobilen i handen.
För mörkt för att fotografera.
Går vidare i mina tankar.
Plötsligt springer den vackra röda räven,
över min väg igen,
fast längre bort och
på en annan väg.

En gång en slump,
två gånger ett omen ett tecken?!?!
Vad vet jag?
Då undrar jag om den röda räven
och den svarta katten har samma betydelse.
Detta lär bli dagens fundering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0