Carpe diem

Först på parkeringen.
Först upp i liften.
Solen skiner.
Där uppe hinner jag ta en massa kort
i min ensamhet.
Magiskt!
Jag åker en lång stund i backen,
det fylls på med folk,
dock inga köer i liften.
När jag åker ensam i liften,
fylls jag av en lyckokänsla,
här och nu.
Jag står i trädets ställning,
djupandas och
skådar det vackra landskapet,
som passerar.
Jag ser träden som är så tyngda av snö
att det ser ut som om de är doppade i hård vispad grädde.
Det blir ett speciellt ljud av skidor mot snö.
Och jag känner uppskattningen av det tysta ljudet.
När jag står där kommer ordspråket till mig,
ordspråket som just nu är mitt mantra:
Enjoy this Moment,
because this Moment is your Life.
Det sista åket ner blir just this Moment.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0