Banta

Nästa gång jag säger att jag ska banta.
Påminn mig om att livet är för kort,
fråga hur jag vet att det är rätt för mig och
fråga VARFÖR?

Nu har jag provat en diet som garanterar
att man går ner massor i först fasen.
Jag går in med hull och hår.
Vad händer?
Jag går upp i vikt och
allt stannar upp;
tankeverksamheten,
tarmarna,
sömnen.......

Värst är väl att jag inte fått bajsa på fyra dagar.
Även om jag blev överlycklig när jag i morse fick!
Det är då jag kommer på mitt favvo-citat:
"Den som säger att orgasm är det skönaste som finns,
har aldrig varit riktigt skitnödig"

Och sen är det så att jag blir avundsjuk
på alla som äter god, vacker mat
inte skräpmat.

(lördagens efterrätt, som jag INTE åt)


Så OM jag nu ska gå ner i vikt
tro jag att det ska vara mindre på tallriken
men äta ALLT,
kanske bara äta mer proteiner,
för jag mår så bra av det.
Sen kan man ju äta massor med grönsaker och
det gillar jag att göra.

Livet är härligt,
om det anpassas till individen,
och man lyssnar till kroppen.
Och ordet lagom är ju inte så dumt.

Och vad vore livet utan dessa.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0