Jullördag

Årets julklappsinhandling.
Vi tog bilen till stan,
för att bilen skulle få tina i Åhlensgaraget.
Vi tyckte att det var lite fånigt,
men vilken tur att den var med.
Tror vi var ner tre svängar med påsar under dagen!
 
Det som är bra på gågatan är att den numera är snöfri.
Härligt med värmeslingor.
 
Och visst är jultomtarna,
som Startpunkten gjort,
ett sött inslag mellan granarna!
 
 
Oscargallerians fantastiska ljusslinga är på plats.
 
 
Fika på Barista med både kaffe och den fantastiska chai-latten.
Vi åt också grillade mackor,
i sällskap med svägerska och svåger.
 
 
Sen var det ju dags för flashmob med Friskis & Svettis
Lite nervös var jag kan jag säga. 
 
Men hur kul som helst!
 
 
 
Vi var på fyra ställen samtidigt i Oscargallerian;
utanför Stadium, entren, Glitter och i trappen stod det Friskis-barn.
 
 
Hem sen och ut med hunden innan julklappsinventeringen.
MÅNGA paket blev det!
 
 
Sen var det middagstid med julöl,
(vi inhandlade in en av varje sort julöl som fanns på Bolaget)
inslag av en mycket ung Harry Potter,
fläskfile och Tinas j-vla potatisgratäng och grönpepparsås.
 
 
Sen ramade jag in tre små-tavlor som jag målat,
såg Darin i dagens SMB.
Långpromenad med hunden och 
sen stöp vi i säng kl 22:30.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tur jag hann ta bild på tomten på gågatan. Innan någon "ligist" rullade iväg den ene bakom Apoteket.
Suck!

2012-12-12 @ 11:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0