Rensa i röran

Inspirerad av dottern och av hösten och
av ett stort behov av att städa lägenheten!
 
Nu är jag på gång!
 
Lampan är duschad,
bokhyllan är sanerad,
fönstrena är putsade och
en viss ommöblering sker.  
 
 
Skrivbordet jag ärvt
från ett garage,
kommer nu att
förpassas till Må.
Hyllorna kommer att
sättas upp på väggen,
för att nu försvinner
ju avlastningsytan
dvs. skrivbordet.
Hur kommer det sig
att vi har en yta tom,
måste jag fylla den med .....
ALLT!
Nu fyller jag hyllorna
med pärmar och
foton och väskorna
får förpassas till golvet.
Dessa väskor;
en till spinning,
en till AiChi,
fyra till jobbet,
en med Ullmaxbroschyrer
Oj, oj, oj vad bra att ha väskor!
 
Nästa gång det blir omgjort i detta rum, då blir det nya tapeter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0