MITT Paris

Det är alltid värt,
tycker jag
att ta en hop-on-hop-off-buss i en storstad,
då får i alla fall jag en överblick och
så får man en chans att se stadens smörgåsbord,
för att sen kunna välja gobitarna.
Och jag kan ju åka med på kartan och
pricka in det bästa,
för mig.
Sen kan jag också tipsa om att ladda batterierna,
till kameran så att den funkar hela resan....
 
 
 
 
 
 
  Placede la Concorde,
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Champs Elysees
långt därborta på den raka gatan
ligger Triumfbågen
 
Utsikt över Paris från kyrkan Sacré-Cœur-
Mäktigt och utsikten var gratis.
 
Kyrkan Sacré-Cœur 
 
 
 Utsikt från Sacré-Cœurs baksida
 
 
 
 
Detta måste vara det största varuhuset jag varit in i,
under jord och tre våningar med 50 meters simbassäng och ett gym. Tog 10 min att hitta ut....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Och här är Triumfbågen,
ett ställe som bilar tokkörde runt i typ 7 filer,
men det fanns ju inga linjer så det kunde lika gärna vara 4 eller 8 filer.
Tur det fanns en tunnel att gå i för att ta sig till sevärdheten.
 
 
Champs-Élysées,
gatan som är spikrak i nästan två kilometer
 
Mitt på gågatan Champs-Élysées,
fanns det bilmodeller som visas upp.
Denna butik hade min svägerska gillat
 
Blev lite besviken på shopen,
den kan inte mäta sig med den som Barca ha.
Men kul att de hälsade alla nya spelare välkomna.
 
PS,dagen efter vi var där, blev Zlatans Helena rånad på denna gata.....
 
 
 
 
En bilfri gata i Paris, mycket ovanligt och tyst.
 
 
 
Utmed Seine har man gjort som en sandstrand.
De kör ut sand varje år för att parisianerna ska kunna sola.
Men inte alltför avklädda, då får de böter.
 
Som du ser har jag inga bilder från höjder och
inget på Eiffeltornet.
Det beror på att jag nog var nöjd med gratishöjdbilderna,
och vi vägrade att stå i långa semestertittarköer.
Sen måste jag säga att jag blev besviken på Eiffeltornet.
Det är ju brunt och inte stålfärgat!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0