Trendspaning

Dottern kliver upp.
Lägger huvudet på sne och säger:
- Snälla.....
och blinkar med ögonen.
Varningsklockorna ringer.
När hon sen säger att hon vill
att jag ska gå med henne på stan,
så säger jag ok,
och klockorna slutar ringa.
Dock kommer det dock att klirra
och klinga i min börs.
Men när jag går där med dottern
och liksom tisslar, tasslar,
jag följer henne i hasorna,
hon hjälper mig av med blusen,
förstår inte att jag inte får in i hjärnan att
jag inte kan ha small,
men det var ju på rea....förlåten
vi står i var sin provhytt och mannekängar,
så mår jag riktigt bra.
Det är faktiskt kul och trevligt att ha en dotter och
en personal shopper!
Det då och där jag gör min trendspaning.
Mor och döttrar på stan som shoppar tillsammans.
Dottern går först,
mamman är i hasorna,
dottern tar upp något från stället,
sätter det framför mamman för att kolla in,
antingen tar mamman plagget och
lägger den i prova-högen eller
så hänger dottern plagget tillbaka
efter att hon rynkat på näsan och
skakat på huvudet.
Upptäcker också att mor och döttrar påminner om varandra.
Hårfärg och klädfärgsval är inte alls olikt.  
Slump eller?
Känner mig lite "inne" när vi går till bilen,
med massor av påsar och
dottern får köra hem mig i sin bil.

PS Börsens klockor klingade i onödan denna lördag DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0