Rädd dag

Vädret är grått,
jag är rädd att det ska börja snöa.
Min kära hund ska opereras.
Jag tror operation går nog bra,
jag är rädd för att hon ska sövas.
Jag ska iväg på en träff idag,
där är det människor som jag är lite rädd för.
Förr var jag inte rädd för dessa människor,
men terpin fick mina ögon att öppnas....
nu är jag rädd.'
Sen ska jag på ett annat möte,
där jag först var glad till engagemang,
nu är jag rädd att de har en baktanke.
Jag ska ställa mig framför AiChigrupper ikväll,
jag är rädd att det är sista gången jag ser dem.
Min mor är dålig,
jag är rädd att jag inte räcker till.

Men hallå Ulrika!

Det finns två saker som hindrar människan;
antingen är man lat eller rädd.
Och kära terapeuten har ju lärt mig att
det är BARA min hjärna som spekulerar.
Hur ska jag lura hjärnan?

Jag kan inte påverka vädret.
Händer det Decibell något får jag ta det sen.
Jag går in i mötena idag med en positiv syn och
tar till mig av informationen som kommer fram.
Även om det är sista gången på AiChi,
kommer jag att möta dem som är meningen att möta,
i framtiden.
Jag får lägga bort mitt dåliga samvete för min mor.

DÅ ÄR JAG REDO ATT MÖTA DAGEN!
Åsså lägger jag till en bild som gör mig glad,
som jag kan tänka på när hjärnan självfårtänka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0