Livet på nätet

Liggandes ensam och sjuk i soffan efter nyheterna klockan 18,
zappar jag över till Svt2 och fullkomligen fastnar i dokumentären;
 

Livet på nätet

18:00 - 18:55 Idag, 23 april 2012

Dokumentär från 2011. Dokumentär om virtuella världar. Internet har bidragit till att de geografiska gränserna suddats ut och människor runt hela världen träffas i virtuella världar baserade på intressen och subkulturer. Även 24/04 i SVT2 och 25/04 i SVT2.

En av kommentarerna är:
folk måste få koppla av från den stressade vardagen och då kopplar de av på nätet.
En annan:
det är ofta vanliga människor som bygger upp sina liv i second life,
där är livet perfekt, idealiskt och det regnar inte,
men de lever ofta vanliga liv.

Jag blev också fascinerad över alla yrken:
cyberfilosof och chef för guldfarm
var bara två nya yrken för mig.

Se den och fundera på om du är en lika stor digital analfabet som jag är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0