Livet nu

Har nog något konstigt på gång i kroppen. Är lite loj, hostig och faktiskt lite deppig. Började redan på onsdagen. Kombo av kroppen och energitjuvar gör inte saken lättare. Blev lite bättre efter spinningpulspass. Åsså kom gårdagen. Fick denna ödeslunch. Var sen på en AfterWork som gav mig massor av energi, fast jag inte var riktigt hemma i gruppen. Mäktig upplevelse. Min käre man mötte mig. Och sen rensade jag avloppet. I vår familj sitter min man och tittar på "Skönhetsbubblan" om plastikoperationer, och jag rensar duschavloppet. Mitt i allt kommer han i närhet och hulkar och konstarerar att "vad äckligt det luktar!". Där och då är det liksom överflödig information när jag har liksom skiten i händerna och näsan. Jag skulle vilja ha lite support där med att hämta papper och dyligt, men icke. Mannen framför skönhetsoperationerna och jag är kvar med näsan i det äckliga. Jag supportar honom sen framför tvn en stund, när mitt uppdrag är färdigt. I morse var jag på vattengympa. Min kära kollega skulle hindra mig från att springa i vattnet. Hon gjorde det för att jag skulle vara snäll hela dagen. Tror det hjälpte. Hon gav mig energi till att vara snäll. Eller var det avloppsrensningen från igår, som gjort mig ödmjuk inför den stundande långa helgen. DET får vi aldrig reda på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0