Träning

För länge sedan när jag var på utbildning
med massor av studerande, träningsfreak i 20-årsåldern,
på IKSU en helg,
berättade ledaren att man skulle hinna med minst tre timmars pulspass per vecka.
Utav de 20 pers som var där var vi två som var 30 + med familj.
- VA, utropade jag, hur ska man få ihop det med familj, barn och heltidsjobb?
Alla studerande, träningsfreak i 20-årsåldern,
vände sig om och förstod inte frågan.
Ledaren blev lite generade och svarade:
- För kanske tre år sedan när jag tränade på elitnivå,
kunde jag inte förstå att inte ALLA kunde träna minst ett pass om dagen.
Idag när jag jobbar heltid,
med ett vanligt jobb,
förstår jag frågan.

I dag tar jag mig tiden och har hunnit med massa pass i veckan:
Fredag: dubbelpass på kvällen
Lördag: yoga
Söndag: en timmes stavgång
Måndag: skivstång på morgonen, yoga på kvällen
Tisdag: bungy-pump en timme med Guns levågå.
Onsdag: spinning på morgonen, vattengympa på kvällen, ledde AiChi också.
Torsdag: städning
Fredag: dans Fuego

Nu förstår jag att det går att träna varje dag.
För att jag vill,
jag kan och
min familj klarar sig utan mig.
Jippi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0