Tålamod

Efter ganska kort tid med psykologen,
konstaterade hon att mitt nya mantra är:

TÅLAMOD

Det går inte att köpa,
det går bara att träna på.
Vet ni om hur mycket man kan träna på tålamod?
Vet du hur många träningstillfällen som ges per dag?
Om inte, ska jag ge dig några exempel.

Kan bara börja med att säga;

köer!
Det har jag blivit bra på sen jag hörde att stå i kö,
är min tid på jorden,
jag kan bara stå där och vara. Bra va!

Irriterande människor
Hur många är utsända personer finns det för att jag ska öva på dem?
Hur många kan de bli?

Personer utan empati
Som bara tänker på sig själv,
och inte på kollektivet

Långsamhet
När folk jobbar långsamt eller är osnabba.
Min underbara far går i ultrarapid.
Idag klarade jag av att ta tomtesteg,
och då gick vi lika fort!

Chefer
När chefer är konfliktbevarar,
de löser inte konflikten de bara låter den växa.
När chefer inte vågar ta minsta lilla beslut

Datorer
Tycker faktiskt inte att de är så jobbiga.
Har liksom lärt mig att mitt inbyggda datavirus,
gör att allt går långsamt.

I alla fall har jag kommit på att jag måste tatuera in ordet,
tålamod på min arm,
eller på näsan.
Då kan jag titta på det cirka 500 gånger per vaken dag
Det kanske bidrar till min träning och att jag kan ställa upp i;
TÅLAMODS-VM!

PS Bäst att gå ner i tvättstugan,
för sist jag var ner var inte tvätten färdig.
Den testar mitt tålamod ?!?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0