Den 11 september

Läst lite på Aftobladet.se,
just.
Känner hur tårarna rinner.
Frågan är:
Vad gjorde du den 11 september,
för 10 år sedan?
Jag minns det som igår.

Jag kom ihåg att jag,
för en gångs skull,
hade bilen till jobbet.
På vägen hem,
ungefär vid Ågrens huset,
slår jag på radion.
Jag slår på P4 för en gångs skull,
Jag hör på reportern att det är något allvarligt.
De tre kilometrarna hem,
känns overkliga.
Jag parkerar bilen på gården.
Känner mig förvirrad.
Grannen skrattar och hejar,
hon ser att jag ser konstig ut.
- Har du på tv? frågar jag.
Klockan är efter fyra denna vardag,
naturligtvis har hon ingen tv på.
Våra barn leker ute,
jag registrerar deras skratt.
Kramar om mina barn i farten,
medan jag beger mig in till grannen.
- Är det en film? frågar grannen.
Jag skakar på huvudet.
Vi står förstenade i deras kök och
tittar på bilderna.
Vi sätter oss på golvet,
nästan som i trans.
Något barn kommer in,
tar inte in händelsen....
Resten av kvällen är tvn på
Livet kändes skört,
livet var inte längre för givet.
Men livet fortsatte.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0