Dagens tanke

Jättetrött.
Masar mig ur sängen.
Det regnar.
Dåligt med frukost.
Hunden drar benen efter sig.
Ser att min hund inte vill vara ute.
Nu är hon ute, med regnkläder.
Hon ogillar situationen.
Jag går i min röda regnkappa till jobbet.
Varför?
Hur kommer det sig att jag går till jobbet,
umgås med människor
som faktiskt är bra människor,
men jag har inte valt dem.

Idag är en "vad-är-meningen-med-livet-dag".
Det är det här som är livet!?!?
Kliva upp,
jobba,
äta,
sova.
Det är det som är att leva.

Faktum är att pengar styr det mesta.
Om det inte vore för att fritiden är så dyr,
skulle jag nog inte jobba.
Om det inte vore för att det är så dyrt att leva,
skulle jag nog inte jobba.
Känner mer och mer,
att i nästa liv,
ska jag bli en kastrerad hankatt,
som bor på landet i Sverige.
Så det är bäst att jag lever vidare i detta ekorrhjul,
som detta liv erbjuder.
Innan hankattsstadiet,
ska jag hinna med att bli pensionär.
Så det är bäst att jag jobbar heltid,
så att jag har råd att vara pensionär först.
Nu känns dagen bättre.............?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0