Helgen

Igår var vi på Veckefjärdens golfbana vid 10.
Banan stängd för att det var frost,
men jag hade ju bokat kl 11.
Vi gick först ut från hål 10.
Började i långkalsonger och tjockkläder.
Avslutade med byxor,
utan långkalsonger och i t-shirt.
Vi pratar oktober!

  

Det var lite is fortfarande vid sista hålet cirka kl 15:30.



Lite ledsen vid sista hålet,
sista rundan för året i Sverige?!

 

 

Efter rundan,
som jag vann på 37 poäng btw
blev det dusch hemma och
sen hem till våra kära vänner för middag.
Killarna ville bjuda oss på middag medan vi såg på hockey
och drack ännu en misslyckad moito.
Var är jämställdheten på väg?

Till förrätt var det en fantstisk musselsoppa med chili och saffran.
JAG slickade tallriken och
jag tror även kastrullen.



 

Till varmrätt serverades grillad oxfilé med rot- och potatisgratäng och sallad.
Lovely!



Till varmrätten kom det bästa vinet naturligtvis
Väldigt kraftigt och smakrikt, dyrt och gott!



En lätt kopp kaffe med en chokladbit var vad vi fick i oss sen.
Sonen hämntade oss och sen sov vi sött och nöjda kl 23.
Alltså före Askungen!

Vad vore livet utan kärlek;
goda, bästa vänner;
god mat och god dryck;
åsså golf?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0