Alternativ

Många tycker att Facebook är en onödig företeelse,
det är bättre att kommunicera i telefon eller fysiskt.
Men vi som har släkt, vänner och gamla klasskamrater
som är utsocknes ifrån,
kan ibland tycka det är lite kul att läsa om vad som händer i deras liv,
kort men ändå något.
Ett alternativ när inte det fysiska och telefoni är ett alternativ.

Jag kan också se det social mediet som ett alternativ.
Idag var mitt alternativ,
i väntan på tvättmaskin,
att se på Mythbusters eller att läsa o skriva på FB.
Hmmmm, alternativet för mig var lätt.

Efter tvätthängning var alternativet
KickBoxning eller garderobstädning.
Även här var mitt alternativ enkelt.

Jag som är född i Tvillingarnas tecken
har en filosofi:
"syns inte finns inte".
Alltså man kan packa in saker i exempelvis en garderob,
stänger dörren och
vips så ser man inte kaoset.
Bra va!
Men ibland blir också tvillingen slagen av verkligheten,
och kan inte längre blunda för verkligheten.
Det som är bra då,
är att det blir rejält och rensning samtidigt.
Det här sista vet jag inte om det gäller alla Tvillingar, dock.

Så här är förebilden....



efterbilden och........



det som blev överflödigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0