TV

Jag är ingen tvmänniska,
eller jag är en tvholic.
Börjar jag se,
kan jag inte sluta.
Börjar jag inte får jag massor gjort,
börjar jag så är jag fast i tv-träsket.

Igår skulle jag stryka julgardiner,
och var ensam hemma.
Då lockar det faktiskt att ha kontrollen.
Såg slutet på Biggest Loser,
mest för att då känner jag mig smal.
Sen började Vetenskapens värld.
Vilket fantastiskt program om smärta!
Nu är det ju så att min psykologsvägerska,
som är expert och hyper på hjärnan,
redan sagt en massa som de sade i programmet.
Men att se det ur olika forskningssynvinklar på människor som har,
och INTE har smärta var fascinerande.
Vad var då så mäktigt?
De hade forskat på prematura barn,
mannen som själv sågade av sig armen och kände ingen smärta,
fokus på kalla pingviner i datavärlden för att slippa smärta
de som brutit fötterna två gånger utan att känna något åsså
dessa som har fått smärta fast de har läkt.
Kroppen och hjärnan är fascinerade.

I alla fall lärde jag mig massor och
fick upp gardinerna.
Jag kunde kontrollera mitt tvmissbruk,
och jag låg dessutom kl 22.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0