Får tycka

Tänkte en förbjuden tanke här om morgonen.
Själv blev jag förvånad när den kom,
hickade liksom till,
tittade mig omkring och
kollade att ingen hört vad jag tänkt.
Senare på dagen träffade jag en person,
som tänkt samma som jag.
Fniss!
Den personen stod verkligen för sin tanke,
så jag blev lite sporrad och kaxig,
i dennes närhet.
Den personen trodde att det beror på åldern.

Vi tycker att det är helt ok att det inte är snö, kyla och halka,
fast det snart är första advent.
Vi vill ha värme för lederna.
Men det blir ju så mörkt säger alla!
Men vi kan trotsa mörkret genom att tända inne.

Vad befriande det är att våga stå för vad jag egentligen tycker om vintern.
Ja, ja jag har nya slalomskidor,
men jag vill ha snö..........
i backen och i skoterspåret,
för då blir min man nöjd.
Önska och tänka fritt får vi ju göra i vårt fredliga länd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0