Facket

Det bästa med att ha en man i ett annat fack,
är att jag får läsa hans facktidning,
som är så mycket bättre.
När jag läser Skolvärden,
som är min facktidning,
känns det mer som en offer-tidning.
Det är patent på att tycka synd om lärare.
Just det!
Jag är INTE lärare.
Just nu är det patent på legitimation,
för lärare.
Tror du att någon nämnt om leg för studie- och yrkesvägledare?
Hur ser det ut med behörigheten hos syvare?
Faktiskt mer katastrofal än hos lärare,
har du märkt det?
Men just ja,
för att vara syvare måste jag ju bara
kunna dela ut kataloger till gymnasiet.
Sen att vi läser mer samtals metodik
och går på universitetet i tre år,
och vi servar alla kommuninvånare
det hör inte hit

MEN
åter till mannes facktidning;
Unionen,
eller Kollega som tidningen heter.
Jag kan läsa den från pärm till pärm.
Nu var det om svts "någon" chef som heter Annie.
En kille som bråkat i tre år ang en arbetsskada,
efter att ha fått en tv i huvudet.
Och sen vilka förmåner man kan få som anställd,
när man blir lockad till ett nytt jobb.
Vad säger du om att få gratis operation,
provrörsbefrukning,
extra lediga dagar.
Läckert va!
Längtar nästan hem så jag får läsa fler artiklar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0