Dilemma

Härom dagen fick jag ett sms från min man:
MVG på revbensspjällen. Vi måste nog jobba på lördag.

Jag blev överlycklig att få MVG av min man,
för det är HAN som gör Sveriges godaste revbensspjäll.
Det kändes bra när han hade tagit med sex stycken,
till jobbet för att äta också.
Men sen var det där med att jobba på lördag.
Det betyder att vi inte fick hänga med
när hans arbetsplats bjöd på julbord.
Nu pratar vi julbordet på Ulvön
ett julbord i världsklass.

Allt har en mening;
jag hann med jympa,
adventsfika hos C, C och J,
långpromenad med ovannämnda,
julpynta,
storstäda köket
istället för att offra en heldag på Ulvön,
med det dingnade julbordet samt
båttur i stormen Berit.

Kändes bra att Stefan kom hem vid 18-tiden
och vi fick äta köttfärslimpa och
se på E-types dag i
Så Mycket Bättre.

Livet är fullt med överraskningar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0