Valborg

Länge har jag längtat efter surströmming.
Och då helst äta med vännerna i Hörnett.
MEN de har två hanhundar och
vi lyckas ha en tik i höglöp.
Liksom ingen bra kombination.
Det blev egen surstömming med man och mor i inlandet.
Det blev också ett litet arbetsläger.
Vi skulle kratta men den kratta som fanns,
har typ 5 piggar.
Men vi kunde rafsa till i rabatterna och
sen kunde rafsa av alla fönsterrutor också.
Jag menar faktiskt rafsa för det gick åt massor av rakblad.
Sen denna underbara surstömming och
då fick vi också sällskap av hustomten.
Han lurade med oss brasan där det bjöds på korv, festis och kaffe.
Och det var lotterier där jag VANN
vinner ju inte ens på vinst varje gång
2 hopprep och 2 par strumpor.
Sen fick vi ju gråta lite till 3 kronor och Jihde.
Idag har vi skottat damm från golv,
burit möbler och sågat väggar.
Tänk att jag som trodde vi skulle få en lugn Valborg,
hamnade på ett litet arbetsläger och
det går ju bra det med.
Känner mig faktiskt riktigt nöjd!
Min man fick riva och slita som han gillar.
Och min mor hade jättetrevligt,
vad mer kan man begära????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0