Tiden

Kommer tillbaka till detta med tiden och
Carpe Diem.
Tiden går inte fort längre,
den ruuuuuuusar fram.
Hur ska jag då hinna fånga dagen?
Tänkte på det igår;
upp på Komvux,
flera saker att göra,
men främst två broschyrer.
(förresten är det någon som vet hur man skriver ut ett formulär
på en A4, så att det blir 4 sidors folder, och all text blir rättvänd.
Igår fick vi fram och baksidan åt rätt håll men mittendelen upponer)
Svisch sade det så var den halv10 och jag skulle ringa ett viktigt samtal.
Svisch så var jag hemma för att gå ut med hunden och äta.
Sen ner på stan för att stå på en "teknik-mässa" och
informera om EVENTUELL ny yrkesvuxutbildning.
Alltså innan kändes tre timmar länge,
men svich så var de över.
Ok, då vi gick lite tidigare......
Min man skulle jobba lite sent.
Men när han ringde mig satt jag fortfarande på jobbet.
Rest-middag och sen iväg på affärn.
Packade upp,
vattnade blommor,
iväg till gymvärdsskapet på Friskis.
Hem och fika och sen sänge.
När sjutton ska jag hinna fånga dagen?
Börjar också fundera på definitionen av "Carpe diem".
Hmmmmm ?
Känner att jag måste fråga min psykolog  om vad det innbär,
hon är klok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0