Lördagen den 21 maj

Hade lite svårt att somna igår,
men med 7ans korsord kom sömntåget vid kl 01.00
Min kära vän Carina väckte mig 09.20 med ett sms.
När hon sen ringde upp var hon på Kvantum och
hade fullt upp på parkeringen för att kolla in polisen.
De lät "alla" chaufförer blåsa,
och mitt i vårt samtal,
slängde de sig i bilen och for efter någon.
VEM behöver polisradio, när man har en vän som Carina?

I alla fall så var vädret sådär,
men vi slängde oss i bilen och
bestämde oss för havs- och skogsbanan;
Norrfällsviken.

Redan på utslagsplatsen fick vi börja med att vänta.
Det var fyra män som var före oss och
tyckte att vi skulle lära av dem.

  

Redan på hål tre var vi ikapp och
då åkte kameran fram.
Så här såg vi ut idag i solen i värmen.
Se hur Decibell är beredd på att jag ska slå!
Ser nästan ut som om mina shorts matchar tee......

På hål 7 blev vi förbisläppta,
vi hade då lärt oss färdigt ansåg de.
Vi lärde oss mest att gubba mest letar boll på sidan om fairway,
men det var ju inget nytt i solen.

Vi fick en bra dag på banan.
På vägen hem plockade jag upp sonen,
han var lite trött idag.
Han var tacksam över att få slippa laga mat och diska.
Emmys kamrat Amanda kom lagomt till efterrätten:
jordgubbar och glass.

Nu f-n är det sommar!



Så sitter man då här med hunden och datorn en lördagskväll och
är rätt nöjd.
Tänker dock på historien som Carina berättade,
och blir ännu mer glad över att jag har fångat dagen
med nära och kära.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0