hund

Många har hund för att ha någon att gå ut med.
Några för att det är ett sällskap.
Några för att de vill träna tillsammans med hunden.

Åsså jag!

Jag tycker att det är kul med hundsällskap när jag är ute.
MEN min hund vill ju helst lukta på korkekar och flanera.
Många har koppel på hunden för att den ska hålla sig till föraren.
Jag har koppel för att dra henne runt på en kissrunda, och
kunna dra i henne när hon blir förstenad.
Det vill säga när hon liksom stannar för att hon ser något 1 km bort,
eller hör något i fjärran.

Jag tycker det är kul med sällskap av min hund.
MEN min hund hon gömmer sig när jag är hemma.
Hon kommer inte heller om jag ska gå ut med henne,
jag får söka henne.
Sällskap behöver hon av mig när hon är sjuk.
Då duger matte, annars bryr hon sig inte om mig.

Jag tycker det är kul att träna med min hund.
MEN min hund vill inte träna samma sak.
Springa gillar vi inte och det skulle vara omöjligt,
för jag skulle ju vara tvungen att dra henne runt.
Agility har vi försökt träna,
men hon visar en gång och
sen vill hon inte mer.
Och om det är blött,
då springer inte prinsessan.
Hon står mest och ger mig det arga ögat.
Utställning har vi provat med.
Antingen är hon bäst och
då vill inte domaren.
Eller så är hon mest rädd om baken,
och springer och kollar bakåt.

Ja vad har jag då hund till.
Klippa klor,
bry mig om,
duscha.
MEN kanske främst att hon blir glad när jag kommer hem.
Och hon är en personlighet, min lilla prinsessa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0