Våga möta

Att möta människor är trevligt, gamla som nya.
De nya vill man veta allt gammalt om,
de gamla vill man veta det nya om.
Ofta vill man bara vara med människor.
Bara ibland orkar man vara ensam,
lite för sig själv.
Men när raslösheten kommer,
då behöver vi människor runt omkring oss.
Vi är ju faktiskt flockdjur.

I många år har folk sagt åt mig att
du behöver inte umgås med folk,
du måste lära dig att inte göra någonting alls.
Hur tråkigt är det på en skala?
Fel fras har använts till mig,
att göra ingenting,
det har jag aldrig förstått,
men när jag upptäckte att det är ju detsamma som att
möta sig själv.
Fick jag en uppgift,
något att fokusera på.
Att våga möta sig själv är tufft.
Att reflektera krävs att sätta sig ner och
låta tankarna flyta förbi,
men våga sitta där och bara möta MINA känslor.
Att möta sig själv
är att släppa upp sina känslor till ytan.

Våga vara här och nu.
Våga släppa taget
Våga känna
Våga möta sig själv.

Utan min utbrändhet,
utan min yoga,
hade jag aldrig kommit på detta.........eller?
Eller är det så att just rätt tid är här och nu
Vem vet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0