Semlor

Jag, Ture Svensson och min kamrat Carina älskar semlor.
I min värld kan jag lätt äta två gigantiska semlor på raken.
När de andra har liksom kommit in på sin första semla,
då börjar jag på den andra.
Omgivningen och jag själv är lika förvånade varje gång.
De blir lika förvånade om det finns över en semla,
och jag frågar om jag får ta den också.
DEN försvinner lika fort.
Love it!
(vad heter semla på engelska?)
Igår fick jag sms av min kamrat Carina om semelträff.
Jag längtade till kvällen för att kunna få åka och
äta med min semmelvän.
Först skulle jag ju BARA passera hela dagen.
Kan säga att jag var på jobbet kl 06:40.
Detta för att hinna med massage kl 8:30.
Helt underbart av en student på Spa-programmet.
Vissa massörer är liksom födda till att massera,
denna Evelina var född till det.
När jag kom på jobbet var min kollega Eva där med semlor.
Jag fick i mig mina mackor och sen EN semla.
Skyndade mig vidare till EN av mina nya arbetsplatser
(from den 1 april).
Min nya chef där promsade på att jag skulle äta hans hemlagade semla.
Nu pratar vi ju semmelvän nummer ett, så jag tackade inte nej.
Jobbade på, jobbade hemma och sen iväg till semmelvännen.
Hon längtade så hon höll på att svimma för hon hade inte ätit någon under dagen.
När hon frågade om jag ätit någon kunde jag inte ljuga.
Chockad frågade Carina om jag vill ha något annat till kaffe än semla.
Då blev jag chockad.
Jag fick njuta av semla nummer tre på semmeldagen.
Önskar att alla dagar vore semmeldagar,
men å andra sidan blev det ingen lunch igår och
till middag blev det en enkel soppa.
Så för att äta semla blir det enkel mat och
det tror jag inte att jag klarar i längden.
Om jag blir bjuden på semla idag,
kommer jag ialla fall inte säga nej.

Semla är mycket kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0