Rensa i röran

Enligt Feng shui ska man ibland rensa i sitt hem.
I och med att jag har flyttat har vi renast rejält, kan jag lova.
Jag har dock upptäckt att det har tillkommit objekt att rensa i.
I och med att jag ska flytta på jobbet,
har jag upptäckt detta med datorn.
Vilka dokument vill EU att jag ska spara för framtiden?
Vilka mail ska sparas?
Hur många mail egentligen ligger i brevlådan?
När orkar man rensa allt detta?
När ges tid till att städa innan brevlådan skriker fullt?
Varför spar jag på allt konstigt egentligen?

I morse hittade jag ett till objekt;
mottagare till våra räkningar på internetbanken.
Vi började skrolla bland all mottagare och
konstaterade att vi hade liksom "dubletter av många mottagare.
I alla fall så satte vi igång att rensa i denna röra.
Jag, tog fram på skoj och, sträckade varje mottagare Stefan tog bort.
Gissa hur många vi kunde ta bort?
Gissa!

Hela 75 mottagare var för gamla eller var förnyade!!!
Gissa om det blev lite kvar att scrolla bland mottagarna?
I denna moderna värld är det ju inte så att dessa bara försvinner
ut i cyberrymden när de byter från ett bankgiro till postgiro eller tvärtom.

När jag sen träffade Gustav snart 80 år,
berättade han att han också rensat i datorn.
Han hade så mycket reklam på internet Explorer när han öppnade sin mail.
Så han installerade Mozilla istället.
Men nu fick han inte över sina mail från Explorer till Mozilla.
Trots att han tagit bort Mozilla och installerat Explorer typ 15 gånger.
Här började jag fundera om det var rätt person som städade bort rätt saker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0