Peter "Foppa" ............ Pan?

Fenomenet Peter "Foppa" Forsberg är intressant att spekulera om .
När jag gick på promenad i dag, fick jag en liten bild i mitt huvud;
är inte Peter "Foppa" Forsberg väligt lik Peter Pan -
pojken som inte vill bli vuxen?
Så jag slog upp Peter Pan i Wikipedia och
gjorde en jämförelse som du kan läsa inom parantes:

Peter Pan tar med syskonen Darling - Michael, John och Wendy 
(Peter Forsberg tar med alla nära och kära, främst alla kompisar)
till Landet Ingenstans, Neverland,
(Peter Forsberg tar med dem till sitt eget hus eller på resor i och utanför landet)
där de får uppleva många spännande äventyr tillsammans
(Foppa låter dem åka vattenskoter, golfa.........leka runt)
med de förlorade barnen - the Lost Boys.
(Det lilla "hovet" som cirkulerar runt sockerbiten och gillar att vara i hans närhet)
I historien förekommer även Tingeling, älva,
(Flickvännen)
och Peters värsta fiende, piraten Kapten Krok.
(Foppas egen fot och hans humör)

Sen måste jag lägga till.
I fem år har Foppa varit skadad.
Han vill verkligen fortsätta med sin älskade ishockey,
han vill inte att hans karriär ska vara över.
Inte förrän flickvännen Tingeling
(eller kanske är det Wendy som är flickvännen?),
kommer in och säger åt honom att sluta.
Då blir Foppa ledsen när han kommer på att han måste bli vuxen.....

Sant eller sanslöst?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0