Sommarodling

Två saker som jag saknar från huset är att odla mina egna grönsaker.
Och det andra är att jag älskar att bon-saia i träd.
Det andra får jag göra hos mina vänner som har sina trädgårdar.
Det första löser jag med odling på min balkong.

  
Jag odlar squash, som du ser blommar de,
och det kommer små squshisar.
Lycka!

 
Hemodlad ruccula är mindre besk än den köpta.
Den är lätt att odla och den förökar sig bra.
I den lilla zink-krukan har jag persilja och basilika.
Härliga kryddor med mycket smak
i min egen sallad.

Åsså får inneplanterna komma ut på kollo.
Det är en tradition jag håller kvar sen hus-ägar-tiden.
Jag tycker att de växer bättre och mår bättre inne resten av året.

Egentligen,
så började det med det när vi aldrig var inne på sommaren,
och jag glömde bort att vattna dem.
Så praktiskt att i alla fall se dem vissna
och veta att de behöver vatten.

 


Kommentarer
Postat av: Caroline L

Ja du var mig allt en hejjare på att "bonsaia" träd, det fick vi ju se prov på på midsommardagen;) /Carro

2011-07-01 @ 17:07:55
URL: http://livetpasvangen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0