Midsommar

Som vanligt hade jag och min man spelat golf,
natten till midsommarafton.
Vi gick och lade oss kl 03:30,
men det var det värt,
när min man vann och
jag kom trea.
Kan säga att jag var seeeeg på
midsommarafton.
Då var det underbart att få komma
till dukad grillbuffé med;
sötpotatis, majs, squash, fyllda bröd
lök, lamm, kött, sydamerikanska köttkorvar.
Underbart gott!

 

Det blev ingen båtfärd i år,
för det regnade på förmiddagen.
Dock var vi snabbt fram med dynor,
när solen var framme ett par timmar och
värmde våra kroppar!


  

Vi var ju tvungen att titta till båten.



Och Amanda åkte vattenskoter,
medan männen stod och tittade på....

 

..Taner fick åka med, och sen även köra själv.


Max hade fullt upp med att hjälpa K,
med att jaga spiggen.
K ville ta hem dem.......



Men jag tog kort på dem,
så får han se dem när han har lust.



Och jag lånade Amandas sandaler av plast.
Fina va!



Kvällen avslutades i Svedjeholmen.
Med underbar middag och
jag gjorde Buffé-tårtan.
Riktigt bra, dock lite lös!



.........åsså var midsommaren slut för detta år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0