Sommarsova

En av de bästa sakerna med semester,
är att slippa väckarklockan.
Också det att du kan vara upp länge.
Denna sommar är jag förvånad över mängden.
Jag kan sova 10 timmar i ett svep,
och ändå inte vara utvilad.
När jag någon gång sover sju timmar,
är jag dock alldeles osövd.
Bra eller anus?
Det jag märker av är att om man sover för mycket,
då går man upp i vikt.
Jag tror det absolut,
och inte på mängden grillat, öl och vin som förtärs.
Faktum är, är det lördag hela veckan,
vet ju inte magen om annat än att den ska skrika på fest.
Arv eller miljö?
Men det gäller väl att njuta av allt det goda,
och samtidigt
bara vara,
fånga dagen,
ta det lugnt och
umgås med nära och kära.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0