Borta/hemma

Borta bra men hemma bäst
heter ju ordspråket som jag funderar på.
För mig skulle det kunna vara
Hemma bäst men borta näst bäst.
Å andra sidan när någon pysslar om en och
lagar mat åt en typ som på semester kan det bli
Borta bäst och hyfsat hemma.
För att det ska bli bäst hemma skulle man ju
behöva ha en slags bortakänsla.
Jag menar att inte ha alla måsten och
behöva ha fullt ansvar för hushållet.
Modernt kanske det skulle vara
Om det är jämställt hemma och man har många vänner och snäll släkt,
då spelar det ingen roll om man är hemma eller borta.
Det kanske bli så där som man säger i utlandet:
Där jag lägger hatten, där är mitt hem.
Avgjort för mig.
Jag tar det sista alternativet,
för då kan det ju vara bäst både hemma och borta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0