Tycker om...............

Nu när jag är sjuk och fått order av läkare
att ha fysisk aktivitet och göra saker som ger mig energi.
Då har jag börjat undra över vad tycker jag egentiligen om att göra för att få energi.
En sak som jag gillar är yoga. Jag längtar för en gång skulle till söndag eftermiddag,
för att få gå på yogislärarens nya yin-yoga. Det är jättelångsam yoga med eftertanke.
Motion gillar jag också.
Läsa skönlitteratur är också en höjdare.
Filmer, att bara sitta i mörkret och fly in i bilder som fladdrar förbi.
I like
En nygammal sak jag gillar är mina onsdagskvällar.
Efter jobbet väntar storhandling av veckans mat.
Sen hem och äta en sallad eller annat snabbt.
Ut med hunden och sen väntar en stunds träning av dagens Ai Chi pass.
Efter det mediterar jag en stund, för att varva ner.
På med ryggsäcken och iväg på dagens underbaraste promenad.
Jag är själv, allting är stängt när jag saktar går till badet genom "min" stad.
Det är underbart att gå på den upplysta, snöfria gågatan mitt i stan.
Allt är tyst och stilla.
Det är bara någon enstaka person
som går tyst som jag förbi alla upplysta skyltfönster.
Ingen stress, ingen panikshopping, ingen som pratar.
Jag är på väg till det jag tycker om bäst just nu;
att få leda en grupp i vattenträningsformen Ai Chi.

När reflekterade DU sist över vad som ger dig energi?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0