Tjejligeträff

Då var det dags för Tjejligan att träffas för att äta, umgås, vinlotteri
och diskutera meningen med livet.
Alltid en oerhört trevlig tillställning.
Trevlig ännu fast,
eller tack vare
att vi träffats under två årtionden
plus lite till.



Den enda smolken i bägaren för mig är väl att jag ALDRIG
vinner på vinlotteriet även om tävlingsformerna varierar.
Igår gjorde det inte så mycket, för jag var inte vinsugen.
 


Sen var det ju där med dansbandslåtarna.
De spelades flitigt tills jag och Marre fick utslag.

Innan vinlotteriet kom igång var det efter att vi var tvungen att lyssna på
"Jag måste ringa Carina" med Larz Kristerz (?).
Som förövrigt spelar på Parken ikväll, fick jag lära mig.
Träning inför kvällen, var ju då ett tvång för vissa.



I alla fall var lotteriformen en höjdare igår.
Tror aldrig jag skrattat så mycket med det förvirrade gänget.
Helt plötsligt dök "tombolan" fram i en annorlunda form.
I den låg våra moteveringar varför just "jag skulle vinna".
Sen drogs de ut "tombolan"
För blondinen i gänget tog det extra lång tid i
nnan hon förstod att de var i den röda tombolan.
Jubel!
Så vad säger ni:
"Jajamän, kolla vad vi hitta hos Gunsan, en bh i en jättemodell"
(fritt översatt av Rolandz)



Puss på hela gänget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0