Tandläkar oskräck

Finns det något jag gillar här i livet är att gå till tandläkaren.
Jag vet, jag är konstig!
Alla säger att det har att göra med att jag aldrig haft någon negativ upplevelse hos tandläkaren.

Jag säger bara en sak;
Skomba var min första tandläkare.
Alla vi som växte upp i samma kvarter fick denna rumänska (?) tandläkare.
Hennes specialitet var "Gapa stort, gapa större, gapa stort som en krokodil"
Hon hade händer som en grovarbetare och hon slet i munnen så man var röd i flera dagar efter.
Jag tror alla hatade henne och fick tandläkarskräck.
Inte jag, och då ska ni veta att första gången jag var hos tandläkaren som sjuåring,
hade jag typ lika många hål, det vill säga sju.

Nej, jag tror gott om tandläkare.
Jag tror de vill att jag ska må bra.
Om jag har bra tänder då mår jag bra.

Idag var jag lyrisk när jag kom från min nye tandläkare.
Han lyssnade på mig och gjorde att jag kunde bita ihop ordentligt och slapp min värk i örat bland annat.
Kanske jag blir bättre i nacken också och sen blir jag piggare för att jag sover bättre!
Tandläkare rockar fett!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0