En sista tacksamhet

Faktum är att jag gått om kring idag och varit lite småförbannad.
Småarg på detta med tacksamhet.
För mig blir det lite konstigt att söka nya tacksamheter varje dag.

Hur kommer det sig att vi ska vara tacksamma över små saker?
Varför kan vi inte vara tacksam över stora saker?

Jag är tacksam över att jag bor i ett land där det är fred.
Detta med årstider är jag tacksam för.
Idag är jag glad att jag inte bor i Libyen.
Samtidigt kan jag vara lite otacksam över jag inte bor i Egyptien.
Under oroligheterna där, intervjuades en man som sade:
Det är inte vi egyptier som bråkar, de är inlejda.
Vi är ett civiliserat folk som var först i den moderna världen.

Fränt va!
Nej, jag är glad att bo i ett I-land,
med frihet, demokrati, allemansrätt och årstider.
Tacksam för det stora, men inte alltid nöjd.
Det är JAG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0