Älsklingsrätt

Många olika lökar,
grön paprika,
tabasco,
laktosfri matlagningsgrädde
grovmalen svartpeppar,
jodfritt salt
massor med köttfärs
nykokt icke-fullkorns-spagetti
Vad vore min värld om jag inte fick spagetti och köttfärssås emellanåt?

Det är ganska sjukt när vi lever i en värld där vi har råd att äta oxfilé, gå ut och äta eller att jag har en superkock till man, så är min absoluta maträtt köttfärssås. Jag och dottern konstaterade att jag skulle kunna äta det tills jag spricker. Sen undrade jag vad hon skulle kunna äta ihjäl sig på. Hon gav mig en lång blick och tyckte att svaret var självklart. Det tog en stund och hon hann börja säga koooo..... just det; korv stroganoff. Vet inte om det var ett bättre val än vad jag valt. Men en sak är säker, vi båda gillar hemlagad husmanskost. Och det är ju inte helt fel!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0