Varit där, gjort det

I alla fall ville min kära dotter att vi skulle fara på stallet och
se årets luciashow.
Faktum är, att jag blev glad och sade självklart!
Om hon frågar nästa år,
kommer jag att säga; aldrig mer!


Jag vet att vi sade när dottern var med,
tror hon slutade för cirka fem år sedan,
och då hade vi sett showen fem gånger, typ,
att kanske det skulle förnyas lite,
för att dra mer folk.
Men fick då till svar att,
det är ungdomarna själva som bestämmer.


Så där sitter vi i kylan,
med en lastbil utanför dörrarna,
vars avgaser väller in,
innan showen.
När vi sen ser programmet,
tror jag att de ha kopierat något gammalt program,
för de visar samma showinslag med
samma personer inblandade ?!?!?
Till och med "Grynet" är med!
Måste ge en eloge till "Grynet" som var konfrencier,
kul inslag för mig som gillar henne,
men vad tyckte de i sex års-åldern?
Vad tyckte sexåringar,
när Grynet uppmanade dem att skrika ut "ta ingen skit"?
Ja, ja jag vet att man sade när showen började,
att det var en sammanfattning av 2000-talet,
men ändå!
I mina ögon är det en målgruppsmiss.
Det som var nytt var att tjejerna körde en variant av
"tjejerna på Klitteholm",
som uppskattades av de inblandade och
de minsta.........
när väl hästarna blev inblandade i showen.
Det andra som var nytt och mäktigt,
i mina ögon var
att de rullade in lastbilen och
på flaket stod ett lokalt hårdrocksband,
som fick spela EN låt
medan två ekipage hoppade över två hinder med
marshaller inunder.
Nej, ÖOR !
Jag anser att showen är "för klubben för inbördes beundran",
inte gjord för mig som vill längta efter Luciashowens magi varje år.
Min dotter var dock nöjd,
med kommentaren;
jag vet ju hur kul det var att vara med i den och
kommer ihåg känslan.
Men när vi for hem sade hon;
du kanske har rätt,
det kanske är roligast för dem som är med.
Och ÖOR,
DET drar inte in pengar till klubbens ungdomsverksamhet,
när inte showen vänder sig till dem som ska sponsra och roas.
Utan när ungdomarna själv ska ha sin egen roliga timme,
som dessutom tar 2,5 timme av min helg!
DÅ måste man tänka om!
Tror också att det är fler som tänker som jag,
för att ena sektionen var inte ens halvfull.
Vad vill jag då se;
Luciatåget och hästar.
Kanske man ska göra som i Skellefteå.
Köra två shower på en dag;
en show kl 13 och en kl 15.
Där fokus är på hästar och Luciashow!
Hur svårt kan det vara?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0