Undran om torsdagar

Min kväll:
Hem efter jobbet. Slängde i två tvättmaskiner. Ut med hunden. Lagade mat. Ner i tvättstugan. Plockade undan disken. Städade toaletterna. Rensade och torkade ur kylskåpet. Tvättstugan. Vek tvätt. Såg Biggest Loser medan jag dammade i vardagsrummet. Bäddade rent. Dammade hallen och sovrummet. STIRRADE på min man när jag fick FB-fråga! Vattnade blommorna. Duschade. Skrev matlista. Tvättstugan. Läste lite bok. Tvättstuga. Läste lite bok.
Mannens kväll:
Hem från jobbet. Åt. Plockade bort en del efter maten. Kokade kaffe. For på systemet. Torkade golv. Började bädda rent. Läste viktig info på nätet. Frågade om jag skulle facebooka. Tittade på tvn. Gömde godis åt hunden. Gick ut med henne. Bar upp tvätt. Fyllde på matlistan. Läste viktig info på nätet.
Dotterns kväll:
Hem från jobbet. Åt. Bloggade. Pratade i telefon. Dammsög. Duschade. Inpackning och ansiktsmask. Fyllde på matlistan. Duschade. Såg på SATC.
Jämställdhet?!?!
Ska inte klaga för det finns de som har det värre.
Men ibland möblerar jag min egen tvåa i fantasin. Där kan jag gå på rena golv, barfota, varje dag med en thekopp i min hand och lyssna på musik. Där finns ingen tv. De saker som är framme, som ska tvättas, som diskas..........är bara det jag har tagit fram. Jag kan äta vad jag vill när jag vill. Läsa bok i sängen från kl 20 till midnatt. Pysslet kan ligga framme så länge jag har lust. Där kan jag tjata på mig själv om vad som ska göras. Jag kan stryka saker på listan och veta att listan bara är för mig med alla måsten.
 
MEN var vore väl en egen tvårumslägenhet; tråkigt, ensamt, mörkt eller............?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0