Långjulmat

I och med att vi inte äter julbord på julafton,
har vi valt en annan tradition.
Vi äter julmat nästan varje dag,
men liksom uppdelat.
Det kan vara köttbullar, potatis och rödbetssallad
(nu äter inte jag rödbetssallad, men resten av familjen)
Vi kan äta kalvsylta, potatis och rödbetor.
(jag äter inlagda rödbetor)
En middag blir det prinskorv och potatismos.
(dj-lar vad mycket potatis det blir!)
Bräckt gravad lax med stuvad potatis
(potatis igen!!!)
Idag bestämde vi oss för dopp-i-gryta.
(phu, ingen potatis till det)

Levande ljus och trevligt sällskap,
fattades bara julmusiken.
(det är min man allergisk emot)

Nu tänker jag så här;
Anna Skipper skulle fullkomligen skälla ut oss om hon såg detta:
socker i senap och dryck,
fet skinka,
vitt mjöl
och några små, dj-la, gröna ärtor.
Nu är det väl tur att hon inte ser det.
Men om hon ser det,
då kommer vi att hamna i tv.
Litet jippi kan jag tycka.....fniss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0