Dilemma

Min man tittar på mig med strålande ögon,
och säger:
- I kväll ska jag se på tv kl 20!
Så har jag också tänkt.
Men HÄR får jag en känsla av att vi inte tänker samma sak,
så jag frågar:
- Menar du "Simon & Thomas" eller "Du är vad du äter".
Min man får en annan,
mer blank yta i ögonen.
Han ser lätt förvirrad ut och säger:
- Näähe, åsså ler han och fortsätter,
- K1!

Helt plöstligt har mitt dilemma försvunnit.
Jag visste inte vad jag skulle välja igår kväll;
"Simon & Thomas" eller "Du är vad du äter".
Det blev ingendera!

Så vad gör jag efter
hundpromenad,
matlagning,
tvättstuga,
städat toaletter och
adventskalendern.
Jo, jag och dotterna far först med soport till Återvinningen,
och sen far vi på Friskis och tränar i 45 minuter.
OCH DÄR kan vi cykla medan vi ser på MTVs
"So You Think You Can Dance".

Ett mycket bra alternativ till K1!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0