Den grå musen

Inte bara för att jag sitter i min gråa morgonrock,
utan annars också,
har jag börjat känna mig som en grå mus.
Jag liksom bara är och
fixar, donar och är liksom till lags.
På jobbet har jag sett det och
tänker på det nu med hjälp av min psykolog.
Men nu ser jag det hemma också!
Igår rann det över för mig.
Jag gick hem efter lunch
för att jag hade inläsning och
fruktansvärd värk i nacken.
Får meddelande att jag har fått viktig epost,
från jobbet,
som måste kollas NU.
Kommer jag då åt en dator,
nej!
För jag har "ingen egen djävla dator".
Jag springer då upp till underbara grannen och
kan på två minuter kolla jobbmailen.
Faktum är
att det är tur att jag har mitt jobb just nu.
Där är i alla fall folk glada, trevliga, tacksamma
och ser mig som en kompetent vuxen.
Också underbart med att vara ledare för Sensut AiChi,
där folk uppskattar mig
ser mig och
tycker att jag är bäst.
Samma sak på Friskis.......
Vad vill jag?
Hur ska jag tänka?
När ska jag ändra?
Låter kanske 2012 fixa det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0