Poliskontroll

På väg i fredags med surrad last på släpvagn,
hamnade vi i en poliskontroll.
Min man svängde in och polisen stack in huvudet i bilen.

- Jag måste säga att det är sallan vi poliser ser en sådan fantastiskt surrad last på en släpvagn.
Den är enligt skolboken. Vet ni om att man kan tappa körkortet om den är felsurrad?

Min man blåste, hans körkort kollades, skattekvitto och sen var vi klar.

- Titta, säger polisen till sin kollega, visst är det snyggt. Vi skulle egentligen ta ett kort!

Stolt lämnade vi platsen.
Glada,
nej jätteglada,
för att polisen givit en sådan positiv feedback.

När vi sen kom fram,
fick jag lov att ta ett kort,
"på det goda exemplet".

Vad tycks?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0