Kick off med Friskis&Svettis

Sist det var Kick off med F&S blev nästa värdar utsedda.  
Verksamhetsledare Annika ville att Gymvärdarna skulle ordna nästa Kick off.
Jag sade bestämt till Sebastian att du får säga nej.
Han tittade på mig och sen sade han;
självklart!
Den föll sig på gårdagskvällen,
när vi liks skulle flytta alla fria vikter till nya utbyggnaden.

EGENTLIGEN började kick offen för mig på torsdagen,
för när jag och Sebastian pratade tyckte han att det är ju
inte så svårt att ordna mat för 30 pers, sisådär.
Kändes som jag tog den biten.
Å då började inhandling på torsdag.
Kyckling, fläskfilé ungstektes i fredag.
Makaroner, ägg och potatis gjorde iordning på lördag morgon.
Sen iväg till Kvantum för att handla,
prisa ICA för självscanning!
När jag sen kom till Friskis såg det lugnt  och tomt ut



Fem personer som hade tömt den gamla fria-vikter-rummet,
trodde jag. Tills jag kom till det nya rummet.....



Där var det smockat med Funkisar som jobbade.
Oskar, Gong och Jens flyttade "asfaltsmattor...



Åsa och Sofia putsade fönster



Karin sopade



Och Sebastian showade....

Skojade, det var ju han som arbetsledde allt
och såg till att alla gjorde något.
Jag gick satt och tittade på alla en stund, 
pratade med Denise och
sen gick jag ner till lugnet.
Jag och Mikaela fixade mackor till dem som jobbade.
Ludwig kom och hjälpte mig
att hacka allt som skulle på plankan.
Karin fixade dukningen.
Mikaela fixade bordsplaceringen.
Mia, Karola och Ann såg till att vi Gymvärdar
fick en arbetsmiljö-vänligare plats att vara på.
Tack snälla för det!

For sen hem för att bland annat
koka potatis och duscha.
När jag kom tillbaka hade de stackars Funkisarna
genomlidit ett Hit-pass.
(om du inte har prova Hit-passet,
gör det, det är asjobbigt och du tränar allt)
Åsa pratade något om dålig kondis, men styrkan fanns där.

 

När jag stod där sen i köket,
och tänkte att jag kanske skulle ha någon hjälp,
så kom först en ängeln Agneta tätt följt av
ängeln Anette och ängeln Gong.
Och vips så såg det ut så här:

 

Maten i mitten och dukat runt omkring
med bordplacering.

Tror jag hamnade vid det bästa bordet:
Sten, Lisa, Anette, Agneta och jag jobbade bra
både med att prata, äta och samarbeta.
Fattar dock inte att den finska kareoken skulle vara
SÅ HIMLA SVÅR!
Tack i alla fall Lisa för den svårigheten!
Och tack för att vi fick komma tvåa:
Hävarna, var i alla fall bäst!
Tårtan från Korvbröbagarn var underbar.
Tur var väl det när kaffekokarn lade av,
och inga assitter fanns.
Fniss! Komiskt blev det i alla fall!
Sen fick de rita och diskutera vem som ritat vad.
Kvällens teckningssnackis var i alla fall Sebastians!

Här går de runt för att para ihop rätt teckning med rätt Funkis.

  

  

Sen fick alla ställa sig vid sin bild och förklara den.
Jag är mest fascinerad över hur duktiga att kunna stå stilla så länge.

 

Sen blev det en lugn stund innan städning och hemgång.
Jag diskade bort och stöp i säng som Askungen kl 0:00.
Och sov till 9:20 i morse som stocken.

Tack Friskis o Svettis för en trevlig kväll!
Tack alla som hjälpte till!

Känner också att det är skönt att veta att vid nästa
Kick off ska jag bara glida omkring UTAN ansvar,
MEN jag kommer nog att hjälpa till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0