What´s in it for me?

Folk gör saker för att de vill hjälpa andra.........not.
Nu har det hänt mig.................
En person pratar så mycket om att hjälpa till och få saker fixade. Jag blir jätteglad och då visar det sig att personen bara gör det för att personen gör allt detta för att kunna visa en positiv sida så att denne ska kunna få en chefstjänst. Alltså gör saker för med tanke på att;
what´s in it for me?
En annan person tar på sig uppgifter och delegerar ut dem, tar åt sig äran och får sen allt beröm. Varför? En vinning eller ett svar på,
what´s in it for me?
En person nekar all utveckling. Men helt plötsligt finns intresse och personen har kommit på;
what´s in it for mè?
Var tog godhjärtade människor vägen som gör saker utan egen vinning?
Tack gode gud att jag känner några och tack för att jag kan ändra på mig också.........................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0