Veckans klubba

Vi spelade scrambletävling igår.
DET gick inte bra, men vi hade faktiskt trevligt.
Det jag bidrog med var att jag har högt handikapp och
det gör att jag kunde bidra med "många slag" sen när vi fick dra bort från bruttoslagen.
På hål 17 var jag less på att slå dåliga slag. Jag skulle "bara" lägga in bollen på green och
missar fullkomligen! Jag tar klubban och svänger den rejält.
Bakom ryggen tappar jag taget och klubban far rakt mot Tomas mittdel på kroppen.
Han hann inte hoppa undan..........
Asgarv och stor ångest!
Innan vi ska slå ut från röd på sista hålet kommer Carina,
och har en lång utläggning om att Tomas kan var skadad för livet. Och då bryter jag ihop i hysteriskt asgarv och rullar runt, så grabbarna tror att jag rullar ur vatttnet från tee innan jag ska slå.
Gissa om det sen gick att slå med drivern?
Just det, det gick inte alls varken för mig eller Carina.
Vi kom sist i tävlingen, och fick nöja oss med veckans klubba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0