Val

Jag har bestämt mig!
Jag ska rösta på det partiet som;
-inför den 13e månaden
(alltså vi tar bort alla onödiga dagar efter löningsdagen den 25e)
-månaden får heta julitvå
(den första som är månad sju idag döper vi om till juliett)
-den ligger mellan månaderna oktober och november
(tänker att då är det så mörkt)
-då får vi en semestermånad till
(för visst har de flesta semester i juli?)
-det är ljust och varmt
(för det är ju en sommarmånad)

Effekten blir att folk blir;
-gladare, av en ledig månad
-friskare, av mer sol
-mindre trött, av mer ljus

Frågan är:
Vilket parti har detta som vallöfte?


Kommentarer
Postat av: Lena

Hör av dig när du vet vilket parti det är så röstar jag på samma som dig, då hinner vi spela mera golf!

Kram Lena

2010-09-12 @ 21:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0