Städning

Vi är fyra VUXNA i familjen. För mig tar det 30 minuter att städa två toaletter, vattna blommorna, plocka undan och stöka bort i köket. Jag TYCKER inte att det är lång tid. Och jag gillar verkligen när det är kiss-fritt på toaletten. Men resten av familjen tycker att det är ok att det är smutsigt hemma. Dammsugning, torka golv och städa på sina rum är övriga familjens uppgifter. Att städa sitt rum gäller inte min man. Nu är det så att jag tycker inte att det är för mycket begärt och jag tänker INTE göra DERAS uppgifter. När jag tänker efter städade jag och kollega inom hemtjänsten en tvårummare på två timmar. Det är frågan om hur man ska kunna motivera resten av familjen att det går fort att hjälpas åt och vi får en vinn-vinn-situation. Men jag är rädd för att det slutar med att jag får börja använda inneskor och munskydd. Eller kanske jag måste flytta hemifrån?

Kommentarer
Postat av: Gugge

Håller helt med!! Det som gör mig mest vansinning är att de övriga i familjen inte SER smutsen, & dessutom har den inställningen: Det som inte syns- finns inte.

2010-10-01 @ 10:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0